lördag 4 april 2009

Kanske dags att ta det lite lugnt

I morse när jag vakande var det inget bra. I huvudet kände jag varje gång blodet pumpades runt bland hjärncellerna.

Jag brukar känna detta när jag missat att äta min blodtrycksmedicin en dag men så var inte fallet nu. Det var bara 24 timmar sedan jag åt pillerna sist.

Det blev att äta mina 5 piller på direkten, vila en stund i sängen och nu är allt okej igen. Men det var en liten signal som jag skall lyssna på.

För 4 år sedan klarade jag mig med nöd och näppe med livhanken i behåll. Där jag var då vill jag inte hamna igen.

Nu känns det ännu bättre att påskhelgen är i antåganden. Beslutet att stanna hemma från Nordic Open det här året var klokt även om jag såååååååååååå gärna skulle vilja åka till Helsingör och spela i ett antal olika backgammonturneringar. Dock, vila i 4 dagar är som sagt det bästa jag kan göra denna helg.

Inga kommentarer: