lördag 18 april 2009

Vad vill jag göra när jag blir stor....

Det är en fråga jag ställer mig lite då och då.

Jag har 17 år kvar tills det är dags att fundera på långledigt. Ganska många år kvar för eventuellt nya projekt.

Jag har visserligen min högskoleutbildning inom "mitt" område (systemvetenskap och lite annat) men är det vad jag vill göra resten av tiden? Det är kanske dags att sadla om totalt? Många år har jag sagt att jag skulle vilja ha en tygaffär men inser att det inte skulle fungera. Tror det är en affärsidé som är förlustdömd redan från start.

En annan sak jag är jättesugen på är att driva ett café. Ett café där man kan smita in på morgonen och ta sin morgonfika på väg till jobb, smita förbi och äta sin lunch och på kvällen lite smårätter, sk "kvällsmat". På cafét skall det finnas möjlighet att sitta och spela lite schack och backgammon när man har lust till detta. Dock under reglerade former eftersom jag vid det här laget vet att speare är förbaskat snåla av sin natur. Inredningen skulle vara "som hemma". Möblerna och servicen skulle införskaffas från olika loppis/auktioner.

Jag är ganska duktig på att laga mat. All mat som serveras skulle ha "hemma-lagat-karaktär" och hålla husmansstuket. Allt bakat skulle vara hembakat.

Mycket slit och jobb men jobba är ju något jag är bra på. Det som saknas är kapitalet :-)

Jag får nog fortsätta fundera.....

Inga kommentarer: