måndag 13 april 2009

Påsk

Så är snart denna helg slut. Det har varit en skön helg även om jag jobbat lite.

Alla dagar har gått i min egna lugna takt. Jag är inte färdig med min vårstädning men det gör inget. Resten tar jag till helgen. Det blir ett MÅSTE då. Helgen därefter har jag två tanter på middag och helgen efter funderar jag på att ha en liten "tillställning". Närmare bestämt Valborg. Men det är inte 100 än.

Det jag har gjort allra mest denna helg är att vila. Det var skönt. Det var behövligt. Innan påskhelgen märkte jag att blodtrycket var högt fastän jag medicinerar. Inte bra alls och jag vill defintivt inte kollapsa igen pga av trycket. Det var hemskt sist plus att det var ett kvartals sjukskrivning på heltid och sedan lika lång tid för upptrappning. Nästa gång kanske det inte slutar lika lyckligt.

Nu känns i alla fall allting bra igen. Jag är utvilad och full av energi för veckan som kommer. En vecka full av långa arbetsdagar.

Inga kommentarer: