måndag 13 april 2009

Thailand

Tycker det är lite läskigt att läsa och höra om allt som händer i Thailand. Tycker det blir värre och värre varje gång det sker demonstrationer. För många år sedan innan detta land var ett stort resmål för oss svenskar var det oroligt om jag minns rätt. Sedan har det varit lugnt eller i alla fall tyst.

Antingen har situationen blivit betydligt värre eller så uppmärksammas händelserna i Thailand numera betydligt mer än tidigare.

Idag har i jag i alla fall fått veta att min vän är hemkommen. Skönt. Tänkt på honom massor de senaste dagarna.

Nu tänker jag på mina vänner som har fastigheter i Thailand. Det måste kännas en viss oro för dem även om det "bara" rör sig om investeringar som de har gjort.

Själv tillhör jag numera undantagen; jag har aldrig varit i Thailand. Visserligen drömmer jag om landets fina stränder. Jag är ju en älskare av hav, horisont och sand. Men det finns ett men och ett stort sådant; jag skulle aldrig fixa resan. Det längsta jag har suttit i ett plan är 8 timmar och det var resan till New York. Att sitta 8 timmar på utresa är okej för då har man upplevelser att se fram emot. Men när det är dags att flyga hem, då kan det inte gå fort nog. Jag får myror i kroppen.

Nej, det blir nog inte Thailand för mig. Men jag säger inte ordet aldrig för vem vet. Däremot ser jag fram mot att besöka sol, hav, horisont och sandstrand på närmre håll.

Inga kommentarer: