fredag 10 april 2009

Lång dag?

Såhär på morgonen tänker jag lite på hur denna dag, långfredagen, kändes när jag var yngre. Det är inte extremt länge sedan som denna dag kändes som årets absolut längsta och tråkigaste dag. Allt var stängt; affärer, biografer. På radio och tv var allt dämpat.

Nu är det annorlunda. Tack och lov. Det ska vara frivilligt att vara kristen och ha denna dag som sorgens dag.

Sedan några år tillbaka har jag denna dag ägnat mig åt spel i Danmark. Spel med pengar dessutom. I år har jag valt att stanna hemma som jag nämnt tidigare. Men oj vad det "suger" att tänka på alla kompisar som nu är och deltager i Nordic Open. Just nu sover de säkert efter en hel natts spelande men om några timmar sätter turneringarna i gång. Gissa om jag just nu skulle vilja vara där???

Jag gissar att den här dagen blir att leka martyr. För att plåga mig extra mycket ska jag städa som är något av det värsta jag vet. Finns det något tråkigare?

1 kommentar:

Peter Midas sa...

Javisst finns det något tråkigare!!!! Betala räkningar, hur kul är det på en skala 1 - 10. Typ 0 vill jag påstå!