fredag 19 juni 2009

Att resa med SJ

Om du som läsare är allergisk mot gnäll. Sluta läsa from nu.

I går reste jag med SJ 3 timmar på morgonen (lämnade Stockholm 6.30) och 3 timmar på kvällen.

På morgontåget frös jag som en liten gris tills jag efter 2 timmar av en slump hittade temperaturregleraren och fann att den stod på 0! Hur i hela världen tänker man? Ingen värme i vagnen när temperaturen utanför inte ens når upp till 15-strecket?
Ytterligare gnäll är att SJ för det här tåget beslutat att inte ha någon cafeteria, vilket är "normalt" för detta tåg. Det var nämligen vagnbrist... Visserligen gick det ingen nöd på mig för jag hade köpt med mig fika men alla de stackare som tänkt sig morgonkaffet på tåget lider jag med. Tror det var en del med tanke på tiden då tåget avgick från centralen.

På resan hem satt jag på ett tåg där halva vagnen var 1:a klass. Efter en tid lyste samtliga lampor upptaget till toaletterna. Anledning; tankarna var fulla i denna vagn. Detta innebar att samtliga, inkl 1:a-klassresenärerna som betalt dyra pengar för sina biljetter fick lång väg att gå. Service? knappast!

Nu är det slutgnällt!

Inga kommentarer: