lördag 27 juni 2009

Helgblogg

Känns som om den här bloggen har en tendens att bli en helgblogg. De dagar jag har tid att skriva.

Den här veckan har all ledig tid tillbringats antingen på krogen eller sittandes framför datorn med reseplanering.

Bla har jag haft en trevlig återförening med 3 st fd kollegor som jag mer eller mindre haft kontakt med de sista 5 åren. Gissa om det mycket prat och skratt? Kändes som om vårt lilla tjejgäng inte gjort något uppehåll alls! Trevlig. Mycket trevligt var det. Nästa träff i sommar är redan inbokad så vi hade nog lika trevligt alla fyra.

Så var det reseplaneringen. Med endast 12 dagars sammanhängande ledighet denna sommar kändes det som om jag inte vill riskera att få 12 dagar med taskigt väder. Nu blir det 3 nätter i Monte Carlo och 7 nätter i Cannes denna sommar. Ska bli skoj! Om det blir någon backgammonturnering för mig i Cannes eller ej återstår att se. Kanske glider jag bara runt och spelar lite jackpots när jag känner mig på topp. Ganska skönt att slippa ha tider att passa och 3000 kr i insats känns ganska mycket. Men hur det blir återstår att se. Efter några dagar i Monte Carlo och "spelfri" detta WM gör kanske att spelsuget blir stort.

På detta lilla hotell ska jag bo när jag är i Monaco/Monte Carlo. I alla fall nästan. Parallellgatan till gatan som hotellet ligger på är Monaco medans gatan där hotellet är beläget är Frankrike. Gått förbi detta hotell massor av gånger och har alltid tyckt att det ser så mysigt ut med alla sina balkonglådor fulla av palargonier.








Här skall jag bo i Cannes. Ca 150 meter från Playan!! Tycker frukostrestaurangen ser inbjudande ut. Dock komer jag nog inte att besöka den så ofta. Som vanligt kommer jag att släpa en egen liten kaffekokare med mig så att jag får mitt morgonkaffe när jag vaknar. Den "riktiga" frukosten; kaffe och croisant intages ju givetvis på ett riktigt franskt café. Hör ju liksom till när man är i Frankrike!

Inga kommentarer: