måndag 1 juni 2009

Två härliga dagar

Så är helgen slut och vilken underbar helg det har varit!

Bryggan är invigd för säsongen och det var lika nice som jag hoppats på under vinterns hemskaste dagar. När jag satt där i helgen och njöt av sommarsolen reflekterade jag över detta:

Här sitter jag och ser tunnebanan dundra förbi på Tranebergsbron, ett och annat flygplan har precis stigit eller är på väg att landa på Bromma, båtar kommer farandes i farleden, jag är omgärdad av andra solnjutare och badande barn, lägenheten ligger några minuter bort och det här är nästan mitt i city. I alla fall på Kungsholmen. Det är en otrolig huvudstad som kan bjuda på allt detta!

En liknande reflektion gjorde nog ett litet barn i sjuårsålderna när hon låg och guppade i vattnet. Hennes ord till sin mamma var; Mamma, visst är det konstigt att vattnet i Stockholm är så rent att man kan bada?

Inga kommentarer: