torsdag 28 maj 2009

Att vara engagerad

I går var jag och besökte Twilfit som just nu har 25% på alla deras egna underkläder. Deras erbjudande passade mig utmärkt;

- Tycker de har bra kvalité på sitt egna märke
- De har bl a en perfekt BH med silikoninlägg (bra för oss som inte har så mycket att fylla ut med)
- Efter min viktminskning har hela mitt lager av BH blivit oanvändbart. De är rent för stora runt ryggen.

Men att prova in rätt BH är inte lätt. Fastän jag gick på en modell jag haft förut så räckte det inte med att bara prova en som var mindre storleksmässigt runt ryggen. Allt är ju en mix; kupa, ryggmått och modell.

Men oj vilken otroligt duktig tjej de hade i sin affär i Västermalmsgallerian. Hon kunde verkligen sitt jobb! Hjälpte mig fram och tillbaka och döm om min förvåning; jag fick gå på en C-kupa :-) jag som i normala fall använder A och ibland B. Inte nog med att hon hjälpte mig hitta rätt på en modell jag använt förut. Hon fick mig även att köpa en BH från Calvin Klein som INTE var nersatt. Det räckte inte med det, hon lyckades även sälja på mig ett par trosor passande till den ena BHn. I stället för att gå ur affären med en plånbok som blivit 200 kr smalare blev den av en märklig anledning 660 kronor smalare!

Det finns ett talesätt som säger att säljare är de värsta köptorskarna. I går stämde det där talesättet.

Jag frågade biträdet när jag betalade om de på något sätt har provision. Så är inte fallet. Egentligen lite mäkligt. Varför "belönas" inte ett affärsbiträde extra? I mitt fall i går skulle jag gått ur affären utan inköp om jag inte fått hennes hjälp. Dessutom lyckades hon enormt bra med merförsäljning.

Nu är det så att jag har träffat VDn för den här kedjan och därmed har jag hans mailadress. Tror jag skall skicka ett mail till honom och berätta om vilken duktig tjej de har i sin butik. Fel, inte tror jag skall göra det!

Inga kommentarer: