fredag 22 maj 2009

Livsglädje

Det finns en tjej som jag beundrar.

- hon är i stort sett alltid glad.
- hon bejakar livet på många sätt.
- hon har alltid ett vänligt ord till övers.

Ja, hon har många fler sidor och jag gillar henne skarpt. Hon är någon jag verkligen kommer att sakna framöver och jag skall göra mitt bästa för att vår kontakt inte tynar bort.

För ca 1 månad sedan fick jag veta vad den här tjejen genomlevt. Inte av henne själv, hon har aldrig nämnt ett ord, men däremot av en annan tjej jag lärt känna och tycker väldigt bra om.

Tjej nr 1 - med denna livsgnista, full av glädje mm hon är en mamma som förlorade båda sina små barn barn i Tsunamin för några år sedan. Det går nästan inte en dag utan att jag förundras hur hon kan orka att ha denna livsglädje och ändå ha genomlevt denna hemska tragedi/trauma/sorg som hon måste ha drabbats av.

Jag skulle så gärna vilja veta hur hon har klarat denna tid, vilja säga att jag beundrar henne. Men hur, hur ska jag få fram mitt budskap? Jag vill ju inte säga något som kanske gör henne ledsen.
Kanske en dag, om och när vi känner varandra betydligt bättre, kanske jag vågar.

Inga kommentarer: