söndag 3 maj 2009

Volontär

På tisdag kväll skall jag besöka polisen. Eventuellt blir jag polisvolontär.

Vet inte om det är åldern eller något annat men jag känner att jag vill "göra nytta".

För ett år sedan anmälde jag mig som flyktingguide. Det fungerade inte speciellt bra. Det var betydligt knepigare än vad jag först trodde. Anledningen är att man blir "matchad" med en nyanländ efter intervju. Jag förstår inte hur de kunde matcha mig med en kvinna som lever ett extremt hemmaliv med både barn och barnbarn. Det fanns noll och inget som var gemensam nämnare oss emellan. Jo kanske en sak: åldern :-)

Det är bara att inse; en barnlös karriär-/singelkvinna har nog inte så mycket mer än åldern gemensamt med nyanlända kvinnor från afrika som är det land som flertalet nyanlända kommer från idag.

Nu blir jag kanske volontärpolis i stället. Efer informationsmöte och intervju får jag se vad som händer framöver.

Inga kommentarer: