söndag 17 maj 2009

Trevligt sällskap

I går hade jag en fixardag. Upp klockan 6, städade, var på systembolaget och handlade Cava och rödvin, därefter inhandling av de sista inredienserna till kvällens middag.

Så när klockan blev 19 kom bästa A med pojkvän och Bästa E för att hjälpa mig med att äta upp allting.

Det är inte ofta jag blir sådär riktigt nöjd med något jag har tillrett även om jag tror att det mesta jag lagar och bjuder uppskattas. Men till min "mix grilled" i går hade jag gjort Köfte som blev riktigt lyckade. Inspirationen fick jag av bästa S för en tid sedan när hon lagade dessa turkiska köttbullar/biffar. Men nu lyckades jag även själv. En av "hemligheten" till det lyckade resultatet är förmodligen den fina lammfärsen jag hittade i Hötorgshallen i fredags.

I fredags, javisst ja, då hade jag också trevligt sällskap. Vid Hötorgets T-bana sprang jag på en gammal killkompis som mer eller mindre har gått upp i rök sedan 2 år tillbaka. Det blev en spontan "fredagsöl" och en trevlig pratstund. Det var riktigt nice att få se att han mådde bra och att allt var i sin ordning.

Inga kommentarer: