måndag 18 maj 2009

Så var det måndag igen

Tänk vad en helg går rysligt fort! Och veckan går normalt lika fort.

Nu tror jag dock att de närmsta två veckorna kommer att kännas väldigt långa och sega. Tror jag ska ta en djupdykning i min kalender och se över möjligheterna att kunna ta ut lite semesterdagar. Tänk, jag har inte haft en endaste dags ledighet, förutom helgdagar, på evighet. Inte ens mellandagarna i julas var lediga.

Kan vara bra att vara lite "fri som fågeln" mellan två jobb :-)

Ja, jag börjar ett nytt härligt liv med massor av möjligheter den 1 juni. Nytt jobb och jag längtar till "första dagen"!

Det känns lite som om jag lämnar ett sjunkande skepp och hoppar på en fullriggare med massor av vind i seglen. Själv kommer jag att bli en av matroserna på den här fullriggaren och ha som uppgift att spänna seglen än mer så att vinden kan få ännu större tag i seglen och föra skeppet framåt :-)

3 kommentarer:

Peter Midas sa...

Jag antar att det blevmed Tim och Tomas etc med visioner...

Fröken Lur sa...

Korrekt antagande :-)

Får berätta mera över en fredagsöl. Medis nästa gång?

Peter Midas sa...

Japp, eller två öl....