söndag 22 februari 2009

Äcklad

I går visste jag inte vad jag skulle laga till middag. Men så av någon anledning blev jag sugen på pepparrot. Kokt korv, grönsaker, några små potatisar (ja, jag tänkte synda med lite kolhydrater) och massor av stark pepparrotssås fick därför bli lördagens inköp och så blev det.

Sen gick jag här hemma och skrotade med ett och annat och Tvn var påslagen som "sällskap". Men så fick jag se; en engelsk variant av "du är vad du äter". I programmet skulle en korvälskare vändas till en korvhatare. Han fick därför lägga korvingredienser på en pizza. Ingredienserna bestod i ett antal stora gristrynen och grisgonlock där ett och annat öga fanns kvar.

Det blev ingen middag för mig i går. Undrar om jag klarar av att äta den där korven med pepparrotssås idag.

2 kommentarer:

Singelpappan sa...

usch... Läbbigt!

Inte roligt att tänka i de banorna...

Hur blev det? Åt du korven?

Fröken Lur sa...

Det har inte gått. Den ligger kvar i kylskåpet.
Visserligen är det ingen nyhet att korv kan innehålla det mesta även om jag i stort sett alltid köper med hög kötthalt men det här programmet var så "uppenbart". Nu försöker jag intala mig att det bara är "hot dogs" och liknande som är trynen.