tisdag 10 februari 2009

Att ge

Jag tycker att det är viktigt att kunna ge. Kunna ge av sig själv. Peppa, trösta, hjälpa, ja att vara till hands. Jag tror att världen blir mycket bättre om alla lever efter den devicen. Jag vill nog påstå att jag under hela mitt liv har haft väldigt lätt för att "ge" och har gjort det i tid och otid.

Men det är bara att inse. Jag är naiv. Förbaskat naiv. Men jag börjar inse att världen inte alltid ser ut som jag vill att den ska se ut. Det har tagit lång tid men jag börjar lära mig. Något positivt i alla fall.

2 kommentarer:

Singelpappan sa...

Ibland kan det vara skönt att vara godsynt och inte se en massa fel hos andra.

Härligt att du är en människa som ger. det behövs många sådana i vår värld. Då blir den bättre... :-)

Fröken Lur sa...

Visst blir den! Bara så synd att alla inte inser detta faktum.