lördag 7 februari 2009

Snart bär det iväg

Idag ska jag resa ner till Skåne på en liten kort tripp. Det ska bli riktigt trevligt eftersom det var förra julen som jag var nere sist.

I kväll och i morgon blir det att umgås med mamma, pappa, syster, svåger och systersöner. Vi ska inte bara umgås, vi ska festa också eftersom mamma har fyllt en femma.

Sedan sist har det tillkommit en ny familjemedlem. Min äldsta systerson har blivit sambo. Ska bli spännande att få träffa hans nya val av livskamrat.

Det känns lite märkligt att ens systerson numera är sambo. Tycker inte det var speciellt länge sedan jag lånade honom en söndag, tidig vårdag, för att åka till Skånes djurpark för att hälsa på björnungarna som tittat ut för första gången. Men det var för 26 år sedan! Förstår inte vart alla dessa år tagit vägen. Det känns som om det var i går men å andra sidan; tänker jag efter på allt jag gjort dessa år, vad som hänt i mitt liv, så är det kanske inte så konstigt att det är 26 år sedan.

Och inte känns det som om jag är 26 år äldre. Kanske lite förståndigare, lite mer erfaren och lite mer solstrålar runt ögonen. Men annars i sinnet och i hjärtat känns det som om tiden stått stilla.

Inga kommentarer: