lördag 21 februari 2009

Dålig tajming

Idag har jag fått lite energi. Måste vara solen som har sin påverkan.

Tyvärr har jag liiiiiiite dålig tajming. Fick för mig att nu skall det vårstädas och möbelklädseln tvättas. Lite snopet bara att stå där med massor av tjocka överdrag som inte kan hängas in i ett fungerande torkskåp :(

Har jag tur lyckas jag med mitt extraknäck som fastighetsskötare. Läste en liten skylt att ett filter ska rengöras om torskåpet stannar. Det blir en pall och lite akrobatik för att se om det är där felet finns. Annars, ja då vette tusan när det går att sitta på dynor i min soffa. Om några dagar kanske.

Ännu mera dålig tajming....
När jag köpte min soffa för 3 år sedan ville jag ha röd klädsel. Det gick inte för det hade utgått från sortimentet. Därför blev det en khaki-grön. Nu när jag är inne på Ikeas hemsida för att stjäla en bild att använda här upptäcker jag att nu finns inte det gröna tyget men däremot det röda. Lite synd att jag inte har råd att köpa ny klädsel just nu. Men å andra sidan, det här sofftyget är inte sönderklöst än så det får slitas på ett litet tag till.

Inga kommentarer: