måndag 16 februari 2009

Barnslig nostalgi

Jag satt och försökte hitta bild på google till mitt förra inlägg. Lyckade inte hitta den där hårdplastdockan men jag hittade lite annat kul som fick mig att tänka tillbaka till min barndoms TV-tittande på 60-talet!

Någon mer än jag som minns Anita och Televinken?







Det här lilla trollet var jag barnsligt förtjust i!










Det fanns ett barnprogram som hette Per Penna och Suddegum. Tyvärr hittar jag inga bilder på dem. Men det fanns en annan penngubbe; Linus på linjen. Han gillades då och han gillas nu. Tyvärr ser man honom alltför sällan.





Bal, Bal, Baltazar..... visst var han bra den där professorn.





Tror jag skulle kunna sitta hela natten och vara nostalgisk men den här får avsluta detta inlägg (gissa vem som brukade sitta klistrad vid TVn!)

2 kommentarer:

*jeanette* sa...

Hej, ramlade in här och mindes lite tv-nostalgi... per Penna och Suddegumman har jag också sökt efter... men det mesta andra hittar man på Youtube.com

Bland annat det här klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=eGzxDMFnb98&feature=related

ha en bra kväll!

Fröken Lur sa...

Helt underbar!

och en resumé av 70talets barnprogram.