tisdag 24 februari 2009

Bröllop

Jag älskar bröllop. Jag älskar att se lyckliga brudpar.

Jag kan tom ställa mig att vänta utanför en kyrka om jag vet att det pågår en vigsel innanför. Allt för att få se brudparet när de kommer ut. Ja, jag gråter också en skvätt när jag ser dem. De senaste åren har jag följt ett antal vigslar på TV när prinsarna i våra grannländerna vigt sig. Ja, jag har gråtit då också.

Jag är nog en romantisk fjolla. Förresten, inte nog. Jag är en och det är bara att inse. Men håll med om att det är en underbar känsla att få se två människor som är lyckliga tillsammans för att de har funnit varandra och dessutom bestämt sig för att dela sina liv med varandra. Det är något STORT! Riktigt STORT!

Nu hoppas jag att Expressens nyhet är sann. Gissa vem som kommer att bevaka dagens nyheter? Jo jag. En viktig tidpunkt bör vara 15. Klockan 13 lär det vara revälj på slottet och enligt tidningarna brukar den pågå 2 timmar.

Oj, vad skoj det ska bli roligt med bröllopsyra i stan!

Inga kommentarer: