lördag 14 mars 2009

Ett annat sätt att läsa

För en tid sedan tackade jag ja till att bli medlem i en lyssnarklubb. En klubb som jag ska gå ur igen.

Jag har hört och läst en hel del hur bra det är med ljudböcker så jag tänkte jag måste prova. Men det är bara att inse att det är inget för mig.

På tåget ner till skåne för någon månad sedan provade jag att sitta och lyssna. Det gick inte. Jag hade mer fokus på annat.
Idag har jag legat på soffan och lyssnat. Det gick inte så bra det heller. Tankarna gick till annat.

Nu är det kanske de valda böckerna som gör att jag tappar fokus. Men innerst inne tror jag att jag är en läsare. Jag älskar att läsa böcker.

Ljudböcker tror jag däremot kan vara bra för alla de som inte har förutsättningarna för att kunna läsa. Och vem vet, de kanske även kan skapa fram ett läsarintresse hos många.

Inga kommentarer: