måndag 9 mars 2009

Youtube = Nostalgi

Förstår det inte men det händer varje gång jag är på youtube. Söker jag en sak trillar det upp en massa andra filmer i "liknande filmklipp". De här filmklippen leder en lite vart som.

I dag hittade jag det här. Mina tankar gick tillbaka till året då jag själv fyllde 16 år. Den här låten kändes lite som min låt en lördagskväll i parken i Lund 1977.



Parken i Lund - oj vilka minnen jag har från detta place! Det var här jag som 16-åring träffade min första sambo (det första av mina långa förhållanden). Det var också här som jag såg Kal P Dal uppträda. Hmmm... Kal P Dal, undrar om han också finns på youtube?

Jorå;


Och så själklart,hittar jag mera som ger mig lite flashback! Det här kallar jag för "Skåne-kult"



Skåne... och tankarna tar mig vidare över sundet

Inga kommentarer: