söndag 15 mars 2009

Vuxenpoäng....

... är vad jag samlar på just nu. Inte en dag för tidigt. En gång i tiden, fram till sådär 15 år sedan hade jag många sådana poäng. Sedan har allt raserat och takten på raset har ökat lavinartat för varje år som gått sedan dess. Och det blir bara värre och värre.

Men just idag bättrar jag på mina poäng och bromsar raset något. Hur? På spisen står en stek och puttrar i stekgrytan medan jag pysslar här hemma. Tvättmaskinerna snurrar i tvättstugan, disken är diskad och står på tork, den blå snabeldraken är framplockad och energin hos mig är på topp. Oddsen för att jag har ett välartat hem samt är mätt och belåten framåt kvällen har höjts något från tidigare i morse. Men, än kan allt hända. Eftersom jag är flexibel kan planerna förändras med kort varsel. Dvs, denna dag får ett slut som är "jag i ett nötskal" :-)

Inga kommentarer: