onsdag 4 mars 2009

Jag begriper mig inte på män....

..... och ibland tror jag att vi kommer från olika planeter.

Jag har en tid brevväxlat (ca 1 månad) med en man från en av de större dejtingsidorna. Av brevväxlingen att bedöma så verkade han trevlig. I princip så brevväxlade vi med ca 1 brev per dag.

För 2 veckor sedan skulle han bege sig på skidresa. I sista brevet fanns de här raderna;
".....Det vore trevligt att ses och prata öga för öga när jag är tillbaka, jag är i stan på måndagen 23/2 och det jag vet är att jag är att jag åker till XXXXXX på torsdagen och att jag är upptagen på fredag kväll och faktiskt på lördagen. Så upptagen brukar jag inte vara och jag vill verkligen träffa dig så snart det bara går."

På detta skickade jag ett välkommen hem brev som bla innehöll de här raderna;
"...Vi kanske kan ses en kväll i veckan om kommer härnäst? Den här veckan har jag bara 2 kvällar inbokade; måndag och fredag"

Det var för 1 1/2 vecka sedan. Har jag fått något svar? NEJ! Total tystnad råder och jag har dessutom skickat ytterligare ett brev där jag undrar vart han tog vägen. Jag bara undrar varför? Varför denna tystnad?

Visst intresset har kanske svalnat. Kanske träffade han kvinnan i sitt liv på skidresan. Låt så vara, jag sörjer inte. Men varför i hela världen kan man inte skriva ett litet brev och säga som det är? Hatar när människor inte kan kommunicera och blir lika förvånad varje gång av mäns beteende.

Och samtidigt som jag frågar mig varför det blir som det blir så förbannar jag mig själv. Varför i hela världen lägger jag ner tid med att brevväxla men okända män? Snart blir det totalstopp.

Inga kommentarer: