söndag 15 mars 2009

Party

I går hade min närmsta granne party. Han fyllde 30.

Jag var beredd för när jag i går kväll tittade ut för att gå till affären såg jag att det på hans dörr hade klistrats; Partajj, Arvid 30 år.

Det var tur att jag var beredd för "jisus" vilken fest han hade! Huset där jag bor är inte speciellt lyhört. Väggarna är tjocka. Men ändå, jag hörde musiken nästa lika tydligt som om jag spelat själv fram till halv fem i morse. Musik och musik, mest var det basen som hördes. Undrar hur mycket min granne investerat i sin förstärkare och sina högtalare? En bra slant måste det ha varit :-)


Men inom de närmsta månaderna hoppas jag kunna ge igen lite. Funderar på att ha en liten födelsedagsbjudning i år. Dock inte i samband med födelsedagen för då har jag två gamla tanter på besök från Skåne. När det nu blir så blir förmodligen inte hämnden så stor; min stereo är en liten plutt inhandlad för sådär 10 år sedan. Dessutom brukar mina tillställningar resultera i att det spelas backgammon. Klirret från tärningarna i kopparna hörs inte genom väggarna även om det brukar rullas tärningarna betydligt längre än till halv fem på morgonen.

Inga kommentarer: