lördag 14 mars 2009

Snuva (d)

Min näsa rinner och ju mer den rinner desto mer less blir jag.

Var förkyld häromveckan med feber och allt det där som hör till men skötte mig inte. Förutom att jag jobbade så blev det dessutom ett antal övertidstimmar eftersom jag hade ett anbud som skulle bli klart.

Förkylningen segade ut, jag var bra några dagar men så hade jag tre dagar på rad den här veckan då jag kom, för mig, alldeles för sent i säng. Som ett brev på posten vaknade jag därför i torsdags till en nysning och sedan en dag full med nysningar och snuva.

I går var jag i stort sett frisk igen. Idag är jag åter igen förkyld.

Nu har jag snuva men värst av allt, jag känner mig snuvad på helgen! Denna dag skulle tillbringas med att få fint här hemma så att jag skulle få njuta av solen som utlovats i morgon.

Men jag har en plan. En bra plan! Om varannandagssjuka så borde jag vara frisk igen i morgon. Upp tidigt, fixa och trixa och sen ut! Det borde gå!

Inga kommentarer: