söndag 15 mars 2009

Förbaskat, tänk så rätt jag hade

Ibland tror jag att jag har ett sjätte sinne.

När jag övertog den här lägenheten fick jag veta att det varit fel på ventilationen i huset och att åtgärder vidtagits.

Förra fredagen skulle detta arbete följas upp med diverse mätningar. Jag ansåg att arbetena var lyckade eftersom jag förutom att ha behaglig temperatur även hade bra ventilation. Något man snabbt blir uppmärksam på om man är nikotinist. Dessutom har fläkten fungerat ypperligt bra. Det har inte spelat någon roll vad jag lagat i köket för all os har slukats upp av fläkten.

Men så mättes det i förra veckan. Resultaten var enligt utrustningen inte bra. Det skulle bättras på och justeras här och var. På skoj sa jag till mätkillarna; justera nu inte så att saker och ting försämras. Jag anser oavsett vad resultatet visar att allt är perfekt.

Så rätt jag hade. Nu är det kallt här hemma och jag tycker också att det luktar lite rök. Dessutom fungerar inte fläkten i köket som den ska. Just nu luktar det stekos i hela lägenheten. Äckligt värre! Avskyr matos! Röklukten går att fixa eftersom det bara är att ställa sig under köksfläkten. För den röken hoppas jag i alla fall att den ska klara framöver.

Inga kommentarer: