tisdag 31 mars 2009

Önskelista

Om några veckor är det dags för mig att ändra siffran efter 4.

Presenter till sådana här tillfällen är inte min grej. Gillar inte att köpa födelsedagspresenter och bryr mig inte om jag får presenter eller ej när det är "min dag". Däremot så gillar jag att ge presenter till andra utan att det finns någon anledning. Att ha gått på stan och se en pryl och samtidigt komma på; "men det är ju precis det här NN har önskat sig" och i samband med detta ge bort en present är 1000 gånger roligare. På samma vis är det 1000 gånger roligare att få spontana presenter och veta att givaren vid ett speciellt tillfälle har tänkt på mig.

Men, snart är det alltså "min dag". Någon som envisas med att ge mig present denna dag är mamma. I och för sig är det alltid kul och lite speciellt att få present från mamma.

I normala fall brukar jag aldrig ha något på min önskelista. Men i år finns det faktiskt en sak. Därför tänker jag önska mig ett presentkort på Duka.

Det här är vad jag önskar mig:

Bodum Chambord






Och har jag en sådan och inte ska riskera att sätta fyr på lägenheten när det är morgon behöver jag även en sådan här:

Inga kommentarer: