fredag 20 mars 2009

Inte döma utan fakta

Men det är lätt hänt. I alla fall när man fått en jäkla massa smällar. Jag vill inte påstå att jag kommit till stadiet "bitter på alla män" ännu men jag börjar nog närma mig.

För en tid sedan skrev jag här på bloggen om en man jag konverserat med som bara försvann i samband med en skidresa.

Jag dömde honom, dvs la honom till skaran av märkliga män. En sk gris.

Nu har jag fått förklaringen. Han blev sjuk på resan, riktigt illa däran och kom hem först i veckan i sällskap med sjuksköterska på planet. En månad mer eller mindre borta på ett sjukhus i Österrike.

Kanske är jag ännu en gång naiv. Men en sådan story som jag fått till förklaring vill jag inte tro att någon fantiserar om. Dessutom har jag en kollega som just nu ligger på sjukhuset med i princip samma åkommor.

Just nu väljer jag att tro på hans ord.

Inga kommentarer: