lördag 28 mars 2009

Fullspäckad helg

Vissa helger används numera till att göra absolut ingenting och ladda de inre batterierna. Vissa helger går åt att kurera tredagarssjukan. Min tredagarssjuka innebär att jag känner mig fullt frisk 2 dagar och sen kommer förkylningssymptomen med snuva och ibland feber (som förra helgen). Precis så det blir när man inte sköter sig.

Den här helgen blir en helg full av aktiviteter vilken känns skönt eftersom det blir en viss balans till den asociala individ jag känner mig just nu.

I går kväll blev det "dejt" på Oliver Twist med mina gamla kära kollegor (chefer). Riktigt trevligt att få träffa dem över en fredagsöl vilket vi gjorde ofta när jag jobbade hos dem. Hoppas att det inte dröjer 6 månader till nästa gång. Hoppas, nej jag är övertygad att så inte blir fallet. Sommaren är här snart och med sommaren kommer alla uteserveringar och än trevligare att dricka öl eller vin.

I kväll är det musical som står på programmet. Äntligen är lördagen här då jag skall få njuta av Hair tillsammans med bästa A och hennes trevliga boyfriend.

I morgon, några timmar på dagen, är det dags för styrelsemöte i föreningen jag är involverad i. Det sista innan årsmötet och därför finns det en hel del att diskutera. Egentligen skulle jag vara en vända på centralbadet innan men jag har någon konstig eksem eller utslag som ser för jävliga ut och som förmodligen inte mår något bra av offentlighetsbad. Dessutom kan jag bli tagen för en pesthärd vilket jag vill undvika.

2 kommentarer:

Peter Midas sa...

Men det känner jag igen på nåt vis. Missade flera tåg på Östra station och har idag lite grus i ögonen. Jag tror det är dålig luft där! HAr varit på scoututflykt med gossarna hela dagen. Imorgon skall jag hämta en ny soffa till lilla stugan!

Fröken Lur sa...

Som det kan bli :-)
Tycker mig känna igen det där med att missa tåg just vid östra station. Vilken tur att det finns varma ställen att vistas på tills nästa tåg väntas in.

Visst är märkligt; den ena dagen sitter allt damm i strupen och nästa i ögonen?