torsdag 22 januari 2009

Barack Obama

Jag har en känsla att det blir många inlägg framöver med den här rubriken. Detta är den andra.

Idag, mindre än 48 timmar sedan presidenteden svors, har första tecknet visats att den här mannen är en "människa" och inte en, ja jag vet inte vad jag skall kalla den där uppblåsta Bush för.

Guantánamo Bay skall stängas inom 1 år! Bravo, Bravo, Bravo!

Visserligen gillar jag inte terrorister, inte det minsta, men att stänga in människor utan rättegång och med de villkor som råder i detta fängelse är enligt mig ett stort fel mot de mänskliga rättigheterna. Det har funnits de som blivit släppta för att det visat sig att de inte varit terrorister och det finns säkert några till. Däremot, de som visar sig vara terrorister efter en rättvis rättegång kan gott låsas in för all evighet.

Inga kommentarer: