onsdag 7 januari 2009

Nu är det vanliga dagar igen

Nu är alla helger och klämdagar slut för den här gången. Återigen är "ordningen" återställd.

Jag tycker det är skönt. Eftersom jag har jobbat alla mellandagar och klämdagar till i princip "ingen nytta" så känns det nu bra att allt är som vanligt igen. Visserligen har jag fixat en och annan certifiering men det är inte det som ger mig kickar i vardagen. Kickar får jag av affärer och nu finns återigen möjligheten att göra business! Det är precis det jag vill och måste göra nu! Att bara gå på grundlön är inget vidare!

Dags att logga ut, stänga av datorn och åka till årets första kundmöte! Håll tummarna!

2 kommentarer:

Singelpappan sa...

Det är en härlig inställning....!

Ut och sälj! :-)

Fröken Lur sa...

Mycket finns det som sätter käppar i hjulet för en säljare. Den här dagen var det ett stort strömavbrott som lamslog stora delar av innerstaden. Då min kontakt på det aktuella mötet är IT-chef så fick han annat att göra än att samtala med mig. Men skam den som ger sig. Det blev ett nytt möte inbokat dagen efter och resultatet; ja, jag har 33% sannolikhet att vinna en bra affär :-)