söndag 25 januari 2009

Man skulle kunna tro att det varit en tequilahelg

men så är inte fallet även om jag varit en del frånvarande :-)

Visserligen blev det lite party på jobb i fredags men den här fredagen blev det betydligt "lugnare" än förra eftersom jag bara deltog i en sk förfest.
I fredags hade jag tom karaktär och kunde säga NEJ. Jag liksom några av mina arbetskamrater var bjudna till en annan kollegas födelsedagsfest (24 eller 26 år). Fest i hyrd lokal och en massa "stim och stoj". Men det fanns en hake och det var den haken som gjorde att jag kunde säga nej. Åldersgränsen var 18 år! hahahaha!

Men jag får se inbjudan som en komplimang. För när jag frågade födelsedagsbarnet om mamma och pappa också var bjudna så blev svaret nej eftersom de inte "pallade trycket" :-)
På svaret om det kom fler i min ålder fick jag vet några, det fanns en del som var lite över 30.

Kanske var han bara snäll som bjöd mig också. Men jag väljer att tolka inbjudningen som en komplimang; att jag "platsade" i det unga sällskapet :)

Helgen har mao varit en lugn helg. Det enda "upphetsande" har varit i dag då dagen har tillbringats framför ett backgammonbräde i Grottan. Inte fy skam det heller eftersom jag gillar detta spel så mycket.

Inga kommentarer: