söndag 4 januari 2009

Det har varit en nyårsafton

Jag har varit lite slö med att skriva de sista dagarna varför inte ett ord har blivit nämnt om nyårsafton.

Jag hade en perfekt nyårskväll! Vi var några som samlades hemma hos bästa S óch hennes sambo och alla hade vi minst 3 saker gemensamt;

Nyårsafton blir trevligast när man inte tänker; "Hej å Hå, nu är det nyår nu SKA vi ha skoj och vi MÅSTE ha skoj!

Ingen av oss är raketskjutare - varför låta massor av pengar bara gå upp i rök? Varför hålla på med något som med all sannolikhet påverkar vår miljö negativt? Varför bidrag till att så många djur mår dåligt;fåglarna som blir väckta och förskrämda mitt i natten, hundar som kan bli nervösa och det finns dessutom de som fått avlivats efter nyår? Dessutom hade alla fått uppleva fyrkverkerierna i Monte Carlo som är något utöver allting annat. Varje sommar (enligt hörsägen) i juli arrangeras det under en vecka fyrverkeritävling. Det team som vinner får i uppdrag att under ett år framöver ansvara för alla fyrverkerier som sker i Monaco/Monte Carlo. Detta gör att varje team ska överträffa det andra. Själv har jag aldrig sett något liknande på något annat ställe, inte ens här i Stockholm när man har haft tävlingar i samband med vattenfestivalerna. Själv minns jag starkast det året då prins Alber tillträdde sin fursteroll och någon dag senare var det Frankrikes nationaldag då det också skulle fyras av.

Det tredje gemensamma vi hade denna kväll var backgammon.

Mao, det blev en perfekt nyårskväll! Vi åt massor av god mat som hade inspiration från turkisk buffé, drack goda viner och hade allmänt trevligt precis som om det var en helt "vanlig" middagsbjudning med inslag av backgammonspel.

Med en bra start på det nya året så kan året bara fortlöpa som ett bra år!

Förresten, idag ska jag själv försöka mig på att göra köfte!

2 kommentarer:

Singelpappan sa...

Det låter som att ni hade trevligt! :-)

Fröken Lur sa...

Helt rätt!

Jag är dessutom lyckligt lottad som har trevliga vänner runt mig i min vardag :-)