lördag 31 januari 2009

Helgjobb

Sitter just nu och samlar krafter. Krafter som ska användas till jobb.

Har jättemycket att göra på jobb och dessutom lite viktiga åtaganden. Det är aldrig roligt att behöva jobba när det är helg men förhoppningsvis kommer helgens insatser att belönas i veckan som kommer.

Nästa helg blir lite roligare. Då ska jag åka en kort vända ner till Skåne. Den här gången ska jag komma ihåg att ta lite leverkorv med mig hem. Tror det får bli en rökt och en vanlig. Gottfrids skall det vara! MUMS!

Tänk att jag hade en period då jag inte åt leverkorv. Jag var barn och vi hade haft den årliga julslakten med mina morföräldrar. Ett måste när det var julslakt var att göra leverkorv med avsmakning på godsakerna när kvällen kom och slakten var över. Då föråt jag mig. Efter den kvällen kunde jag nog inte få i mig leverkorv på säkert 15 år. Men det var då det, nu har jag kommit över denna period tack och lov!

Inga kommentarer: