tisdag 13 januari 2009

Längtar

Tisdag morgon och jag längtar till helgen! Helt galet! Är ju flera dagar tills min önskan kan slå igenom.

Egentligen en märklig önskan för jag har en händelserik och även rolig arbetsvecka framför mig även om den kommer att bli ganska arbetssam med en hel del övertid.

Men jag känner mig trött. Riktigt trött denna tisdag morgon. Min längtan till helgen är innerst inne att få ligga massor av timmar i min sköna säng och läsa bra böcker. Just nu läses Svensk Maffia. Upplysande, lite smått läskig men bra.

Angående helgen som kommer. Egentligen borde den inte ägnas åt någon säng. Har egentligen massor att "fixa". Dessutom behöver jag plocka fram min käraste och absolut bästa maskin i det här hemmet; symaskinen! Just nu har jag inte ett endaste par byxor som jag kan använda i "tjänsten". Alla hänger på mig som stora säckar och det går inte längre att bara dra åt skärpet. Visserligen är det rea just nu och säkert går det att hitta prisvärda byxor men hur kul är det att shoppa på en skala mellan 1-10 när man vet att även nyinköpta byxor kommer att bli för stora till hösten? Dessutom gillar jag inte att shoppa när det är vinter. Elände, elände, elände att vistas i ett trångt provrum med alla dessa kläder man har på sig som måste plockas av innan det är dags att prova.

Tänk vilka I-landsproblem man kan drabbas av ibland.. SKÄRPNING Fröken Lur!

Inga kommentarer: