söndag 21 december 2008

12 timmars nöje

I dag är det söndag och jag är precis sådär trött som man ska vara när man kommer hem 3 en lördagsnatt och har varit igång i mer än 12 timmar.

Det var en kul dag och natt i Grottan i går. Först var det slutspel i en ackumelerad turnering. Den här var jag inte med i år. Dels har jag inte haft möjlighet att spela så ofta när det varit torsdagskväll och dels har det här året inte varit "mitt år" även om jag dragit hem lite priser.

EFter slutspelet var det en liten miniturnering; rebuy gammon. I den här fick jag vara med i och WOW - jag slutade som etta! Riktigt kul att få sluta på detta vis i årets sista turnering. En liten slant rikare blev jag och nu står en "pokal" och glänser bland de andra. Det roligaste med denna pokal är att jag vet att det står likadana hos Bästa S och Bästa P, mina två tjejkompisar. Vi är inte många tjejer som spelar turneringar men i den här turneringen var vi 3 tjejer som kom 1:a, 2:a och 3:a.

Vi var ett glatt gäng i går som var riktigt spelsugna. Ingen ville gå hem. Sent på kvällen startade "gryta" nr 1. 100 kr i start och sen var det ok med 2 inköp. 10 var vi som satt runt bordet. Gick hyfsat bra i pokern också. Jag kom 4:a dock utan prispengar. Något sämre, men inte mycket, gick det i gryta nr 2.

När klockan var 1 skulle det egentligen vara lagom att gå hem. Men icke. Jag kan bara inte gå när jag har trevligt. Självklart blev det därför en 5:manna chouetta.

För mig ble det en perfekt lördag. Trevligt spel men framförallt en trevlig dag och natt med trevliga kompisar.

Javisst ja, igår upptäckte jag en annan sak. Det finns en spelare som är lite extra trevlig. Varför har jag inte sett honom tidigare med de ögonen jag hade i går? Och vette tusan om han inte flirtade lite dessutom. Men jag kan ha läst fel. Men jag tror det inte. Jag brukar vara kass på att tolka flirtsignaler (fattar inte när någon flirtar med mig) men jag är ganska säker på att jag upptäckte signalerna i går.
Jaja, ska bli spännande att se framöver om det var så :-)

Inga kommentarer: