onsdag 3 december 2008

Lång dag

Idag förbereder jag mig på en väldigt lång dag.

Måste vara på jobb tidigt eftersom jag har ett viktigt mail att skicka. Satt och jobbade till strax efter 20.00 i går men var så trött att det kändes som om ögonen gick i kors. Inget bra när man håller på med offertarbete. Fick ej heller "till det" riktigt så som jag ville. På t-banan hem ploppade däremot idéerna fram om en vettig struktur. Dessutom måste det förhandlas lite bakåt vad avser operatörstjänster och WAN-accesser för priserna för dessa tjänster är inte de bästa. Idag är det hårda tider. Ingen investerar för tjänsternas skull i den totala lösningen. Det räcker inte att en lösning erhålls som på ett bättre sätt passar verksamheten om man inte samtidigt gör en väsentlig kostnadsbesparing.

Två kundbesök är inbokade idag. Ett nykundsbesök i förmiddag och i eftermiddag ska jag hjälpa en kollega på ett annat besök. Då ikläder jag mig rollen som tekniskt säljstöd.

Sen blir det att ställa kosan hemmåt. Handla inför mammas besök plus att städa undan lite. Visserligen har jag inget bombnedslag just nu med det kommer ändå att ta sin lilla tid; dammsuga, torka golv, städa badrum, torka av i köket, städa kattlådor och då skall detta göras under dygnets timmar som jag normalt är som mest ineffektiv. Får se om planerna håller eller om jag går upp 5 i morgon. I morgon behöver jag inte vara "på plats" förrän 9 eftersom jag ska gå på kurs.

Inga kommentarer: