måndag 15 december 2008

Surt

I går när jag skulle plocka upp mitt SL kort från min ena jackas ficka för att lägga i kappan jag hade på mig så upptäckte jag att fickan var tom!

Så typiskt! Så irriterande! Jag köpte min månadsbiljett i torsdags!

Frågade i konsumbutiken om det tappats där men icke. Dock tror jag att det var så. Hade plånboken i fickan i lördags och SL-kortet måste ha åkt med upp när jag betalade för mina varor.

Än en gång var det dags att bita ihop och glömma snabbt vad som inträffat. 690 kronor fattigare men vad gör det om hundra år. Det finns värre saker som kan hända. Lite retligt är det dock.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, för din kommentar. Det är alltid kul att få veta vilka som läser. Och nu har jag hittat hit och läst lite. :)

..mhm. väldigt retsamt, är bara förnamnet.
Gjorde nästan exakt samma sak för dryga månaden sen. Det suger, dock hade jag bara 5 dagar kvar på mitt, men ändå!! Man kanske ska ta och köpa ett sässongskort, tappar du det så kan du få ett nytt. och då kan det ju vara värt att ha lagt ut några tusen i förskott..