söndag 21 december 2008

Nätdejting

Under några år, från och till, har jag varit mer eller mindre aktiv på några olika dejtingsidor. Något som tagit på krafterna och något som gjort att jag ibland har fått en konstig syn på män som jag innerst inne i mig själv tycker är väldigt trevliga varelser på denna jord.

Men efter massor av brev med "förslag" från yngre män som jag skulle kunna vara mamma till, "förslag" från gifta män som söker någon som de kan ha "skoj" med och hjälpa dem över en eventuell svacka i äktenskapet, dejter med män som utgett sig vara någon annan än de utgett sig för att vara digitalt, dejter där mannen visat starkt intresse vid dejt dvs varit "på" för att sedan bara gå under jorden.

För en tid sedan lade jag ner alla sidor. Orkade inte med alla besvikelser som tog massor av min energi.

Men så har det hänt. Bästa A fann en man på en sådan där dejtingsida. En man som verkar "fullt normal" och som dessutom beter sig mot en kvinna som en man ska göra. Detta gav mig lite hopp om det motsatta könet; Kanske finns det någon "prins" med en vit springare.

Som den obotliga romantiker jag är tänkte jag, hmmm... det finns kanske "någon" ändå där ute i den elektroniska världen. Detta gjorde att jag aktiverade olika sidor igen. Men usch, usch, usch vad upptäcker jag. Det är som om tiden stått stilla. Samma ansikten känns igen i annonserna, samma personer sitter dag ut och dag in på chattsidorna, breven med skamliga förslag är desamma nu som innan. Om några dagar går mina "gratiskonton" ut. Då blir det åter dags att radera bort min existens på dessa sidor.

Inga kommentarer: