onsdag 10 december 2008

Big Party till minnet av krutets fader; Herr Nobell

I kväll är det dags. Enligt mig, årets största fest; Nobelfesten. I vanliga fall brukar jag sitta klistrad vid TVn för att se alla fina klänningar och alla fina blomsterarrangemang. Skulle vara ganska kul att själv gå på den där festen någon gång för att uppleva lite extra glamour. Just nu skulle det vara extrakul. Känns lite som om det där med glamour känns lite avlägset i mitt liv just nu.

I kväll blir det inget TV-tittande, tyvärr. Ikväll skall jag själv bege mig ut i förorten för att bevista ett styrelsemöte. Ingen lust alls. Hoppas det går snabbt men sannolikheten är lika med noll. Det var ett tag sedan sist.

Just nu i skrivandes stund borde jag egentligen sitta på ett t-banetåg på väg till jobb. Lite halvstressig dag eftersom ett par timmar försvinner bort i samband med en jullunch. Men det ska bli trevligt, alltid trevligt med små avbrott.

I dag har jag som mål att ha en bättre dag än i går. I går var det en sådan där dag då jag kände att jag helst hade legat kvar i sängen med täcket över huvudet. Inte ofta det känns så tack och lov. För det mesta går jag med lätta steg till jobb när det är morgon. Lätta steg och full av energi för att möta dagen. Förutsättningarna att det ska bli en sådan dag i dag känns än så länge goda!

Inga kommentarer: