måndag 22 december 2008

Två dagar före dopparedagen

Idag är det två dagar före jul. En jul som innebär fem dagars ledighet. Skall bli skönt! Ser fram emot 5 dagar att göra ingenting!

Har bunkrat upp med böcker i pappersform och ljudform. Skall även bunkra upp med lite mat. I år tänker jag inhandla julskinka. Lite synd att det inte går att finna sockersaltad lättrökt skinka här uppe i Stockholm. Här är det antingen eller som ligger i kyldisken. Egentligen lite lustigt att det skiljer sig vad som ligger i kyldisken i ett och samma land.

Hmmmm kom på att jag varit lite korkad. Daglivs annonserar att de mer eller mindre lovar att ta hem vara som man saknar hos dem. Lyckas de inte så får man ganska många poäng på sitt coop-kort. Varför kom jag inte på detta innan?
Nu undrar jag om de har leverkorv i sina hyllor. Ett litet måste när det är jul och även den är svår att finna här uppe. Oj, vad jag blev sugen på leverkorv nu, Gottfrids, både rökt och icke rökt.

Inga kommentarer: