tisdag 23 december 2008

Varför önskar sig de flesta en vit jul?

Visserligen gillar jag inte snö oavsett när den kommer men allra minst gillar jag den när det är jul. För mig är det obegripligt hur man kan önska sig snö över julen. Det vanligaste argumentet för en vit jul brukar vara; "det skapar lite extra julkänsla".

Jag anser det vara egoistiskt. Djävl..gt egoistiskt dessutom!

Julen är en av de helger då vi svenskar färdas mest på våra vägar. Julen är en av de helger som skördar flest trafikoffer i vårt land. Redan i helgen var det olyckor här utanför stan med dödlig utgång. I morgonens nätupplaga av Expressen går det att läsa att under måndagen var det 22 olyckor runt om i landet. Detta var alltså i går, hur många blir det idag tisdag? och än har vi inte haft den största resdagen nämligen julafton.

Det finns mer att säga om denna, årets enligt mig den mest onödiga och värsta högtid, men det sparar jag till ett annat inlägg.

Inga kommentarer: