fredag 19 december 2008

Julavslutning

Idag är det skolavslutning i flertalet av landets skolor.

Idag skall vi ha julavslutning på jobb. En tradition som blir ny för mig som relativt nyanställd.

Vår julavslutning går ut på att vi alla håller ca 2 timmars lunch. Till denna lunch har alla tagit med sig något bidrag och det "större" som julskinka fixar företaget. På min lott låg sill. Kul, för det innebar att jag i veckan själv lade in sill vilket inte sker så ofta numera. Hoppas nu att min citronsill faller väl i smak.

För flertalet av mina kollegor blir det nu lång ledighet. Själv ska jag jobba. Dels har jag inga sparade semesterdagar men om så var fallet skulle jag ändå spara dessa till sommaren. Sommaren är min tid och mitt liv. Dessutom vill jag vara lite ledig i påsk och räknar kallt med att så blir fallet. Nu "offrar" jag mig, till påsk får mina kollegor "offra" sig. Alltså, jag har en "plan" fastän jag framstår som en ädel person just nu :-)

Inga kommentarer: