tisdag 9 december 2008

Mina klockor spelar mig små spratt

I förra veckan var min väckarklocka mycket märklig flera nätter på rad. Vid 1 och vid 1/2 3 ringde den för väckning helt utan anledning. Dessutom gick det inte, sen den ringt att sätta den på 05.30 för då ringde den konstant. Jag var tvungen att hitta någon tid några minuter innan eller efter. Den här klockan var en helt vanlig klocka som drivs med batteri och batteriet var nytt.

I helgen köpte jag en ny klocka. Den här gången en som håller sig i liv med hjälp av elektricitet. Den invigdes natten till i går. Fungerad klanderfritt.

I går kväll var allting frid och fröjd. Klockan visade rätt tid när jag gick till sängs och jag satte den för ringning kl 05.30. Vaknade i morse av att den ringde. Går upp, sätter på kaffe, startar datorn och efter att ha suttit här en stund ser jag att klockan på datorn är 4.09?????? Tittar på min väckarklocka som då visar 6.09????? Hur kan detta ske? hur kan klockan forta sig 2 timmar sen klockan 22 i går kväll? Då visade den korrekt tid och jag är säker på min sak!

Inga kommentarer: