måndag 1 december 2008

Ny månad

Så, då har vi gått in i årets sista månad. Av någon konstig anledning gick mina tankar till den gamla scoutalmanackan. Tänk så många gånger man klistrat in det sista märket. Märket för december. Av naturliga skäl, jag var ju scout från 7 års ålder till övre tonåren, så fanns just den här kalendern i barndomshemmet.

Ännu en måndag, ännu en i alla fall i kalendern hektiskt vecka väntar. Snart är det fredag. Är lite så det känns, att veckan bara består av måndagar och fredagar.

Backgammon i kväll. I morgon kväll är det alternativt julbord då det ska frossas i skaldjur. MUMS. Hummer, havskräftor, musslor och räkor! Onsdag lite fixande och trixande. Kurs på torsdag och på kvällen kommer mamma med tåget 16.40 från Lund. Fredag tänker jag, om jag kan hålla kalendern fri bara jobba halva dagen. Inför mammas besök har jag redan nu tänkt fram lite "planer". Om det sen inte blir enligt planen gör inget men bra att ha lite planering.

Fredag eftermiddag blir det ett besök till Östermalms torg. En promenad i saluhallen och ett glas glögg på en av torgets uteserveringar.

Lördag blir det julmarknaden i Kungsträdgården. En titt i NK´s fina fönster samt ett besök i varuhuset och i gallerian.

Söndag blir det gamla stan och ett besök på julmarknaden som i år liksom alla andra år sedan Gustav Vasas tid går av stapeln på Stortorget.

Men idag är det som sagt måndag. Dags att bli i ordning och komma iväg till kontoret. Är ju "morgonbön" klockan 9.

Inga kommentarer: