söndag 30 november 2008

Vindsfynd

Så, nu har jag äntligen varit uppe på vinden. Det gick 100 gånger smidigare än vad jag var beredd på. Lådorna där adventsstakarna fanns stod bra till och bara halva vinden behövdes utrymmas.
Förutom mina 2 adventsstakar (har inte plats till fler) så fann jag 2 par stövlar. Hoppades hitta en bortslarvad sko också men det lyckades jag inte med. Men det bästa fyndet var mina boule-klot! Mina fina M30-klot! Yes! Nu har jag dem här nere i lägenheten och när våren kommer tänker jag ta upp mitt boulespelande igen. Finns ju boulebanor dels borta vid "Rålis" och dels nedanför Solstugan.

Förmodligen är jag lite galen; förbereder mig för våren redan nu men det känns skönt att tänka på våren en mörk söndag som denna 1:a advent. Vid 15 är det nästan beck svart ute! Usch! Men om 21 dagar är det vintersolståndet. Sen vänder det! Yippie!

Inga kommentarer: