lördag 22 november 2008

Kändisbröllop i helgen

Just nu så bevakar massmedia ett bröllop som ska gå av stapeln idag i Göteborg. Ett bröllop mellan en 60-årig microsoft-miljardär och en 28-årig göteborgska.

Ibland funderar jag på en massa saker som jag egentligen inte behöver anstränga min hjärna med. Just nu funderar jag över följande;

Varför denna massmediala bevakning? Är det äkta kärlek? Visst kan en 28-åring känna både kärlek och attraktion till en så pass äldre man, men....

Jaja, jag ska sluta fundera. Mina egna svar, om jag finner några, gör mig förmodligen varken klokare eller lyckligare.
Jag vill så gärna tro på den där sanna och intensiva kärleken. Kärleken där inget annat har någon betydelse än just känslan att det är "bara vi som blir en enhet" där inga yttre faktorer har någon som helst påverkan av att det är så. Undrar om jag är en drömmare....

Inga kommentarer: