fredag 21 november 2008

Veckan går i 190

Så var det dags igen. Ännu en fredagsmorgon. Ännu ett veckoslut knackar på dörren.

När jag var barn hörde jag ofta gamlingarna säga att tiden gick så fort, att tiden gick fortare och fortare för varje år. Jag minns att jag tittade på dem som uttalade fraserna med stor förvåning. Inte tyckte jag att tiden gick fort. Men nu, nu förstår jag vad de menade.

En arbetsdag återstår och sen är det 2 dygns ledigt. Den här helgen är absolut inget inbokat. Visserligen är det backgammonturnering på söndag men den tror jag att jag ska "hoppa". Däremot har jag lite andra planer.
För det första så måste jag leka skurtant och också stålsätta mig så att jag har karaktär nog att vara flitig. Svårt eftersom städa är det absolut tråkigaste som finns och lätt att skjuta upp om något annat kommer i vägen. För det andra så hoppas jag på lite sol i helgen. Längtar lite efter att få ta en långpromenad i dagsljus och därefter komma in i lite värme och sitta och fika en lång stund. Antingen ensam med en bra bok eller i något trevligt sällskap där timmarna flyger iväg med trevliga diskussioner om allehanda ting.

Nej, nu är det dags att sätta fart här!

Inga kommentarer: