onsdag 5 november 2008

I december kommer mamma och hälsar på

Så var det inhandlat och klar. Mammas tågbiljett till Stockholm i början på december. Visserligen är det inte många dagar eftersom jag har det lite svårt att ta semester, dels som nyanställd utan semesterdagar på lager och dels för att december är en av de intensivaste månaderna som säljare.

Men det ska bli kul även om det är några få dagar. Vi får i alla fall 2 heldagar tillsammans. Det är 29 år sedan jag flyttade hemifrån och jag tror inte att det har hänt på alla dessa år att jag och mamma har haft mer än en dag själv tillsammans. Och, det har nog bara hänt en gång när vi båda var uttagna i strejk. Vi drack gott te och fikade, satt vid köksbordet och broderade och pratade om allt mellan himmel och jord på mammadottervis. Dagen måste hur som helst varit både bra och speciell. Annars skulle jag inte haft denna dag så starkt i mitt minne ca 20 år senare.

Nu är det dags igen. Tror jag skall surfa runt och se om jag hittar några trevliga julmarknader för det vet jag att mamma gillar. Någon stans i mitt bakhuvud dyker Utö fram. Visst är det väl där som det årligen anordnas "skärgårds-julmarknad"?

Inga kommentarer: