tisdag 18 november 2008

En groda hoppade ur min mun

I går kväll innan seriespelet skulle börja var vi några som stod ute och pratade samtidigt som vi laddade oss med nikotin.

Det finns en man som är lite "glassig" av sig. Han har bra ekonomi och han har också som mål att det ska synas och märkas. Det är hans "grej" och det stör mig inte alls. Det som har stört mig är att han kan ha väldigt svårt för att hälsa. För några år sedan spelade både han och jag i LillBabs årliga golftävling. Eftersom det var 10:e året var det en stor fest efteråt på Café opera. Tre rätters middag med underhållning vilket gjorde att den där killen och jag fick pratat en hel del eftersom jag hade honom till bordet. Veckan efter så såg han mig inte!!

Skam den som ger sig. Jag har enträget hälsat och frågat "Hur är det, allting bra?" Nu syns jag.

Hur som helst i går berättar han att han ska på fotbollsgalan, "på festen efteråt" som börjar vid 23. Inget konstigt alls. Någon timme senare tittar hans tjej/sambo förbi och jag pratar med henne i en av mina spelpauser. Hej börjar jag konversationen med och därefter; Aha, du har varit hemma och "laddat" inför festen? Svaret tillbaka gör mig målös eftersom hon säger; Vilken fest? Ska jag på fest? Det är mer än vad jag vet.
Huvva - hur glider man ur en sådan sits och nästa fråga; har jag ställt till det? Första frågan har jag svaret på, det gick att glida undan genom att bara säga; äsch, är nog bara jag som rör ihop saker och ting och sen avsluta det samtalsämnet. Men den andra frågan har jag inget svar på.

Hmmmm, undrar om den där mannen jag beskrivit ovan ser mig nästa gång vi ses....?

Inga kommentarer: